zaterdag 14 juni 2008

Fier en Recept!

Heyy

Wel ik moet toegeven dat ik fier ben om mezelf!
Zoals ik al gisteren gepost heb, ik was van plan om te zondigen gisteren avond.

En geloof mij ik heb de kans gehad om frietjes te gaan halen (hoewel ik enorm goesting heb op een vette pak friet met andalouse en dat het toch een hele tijd geleden is) heb ik het kunnen weerstaan!

Niets zondigen in de plaats heb ik een heerlijke slaatje gemaakt voor mij en mijn schatje!

Recept voor 2 personen!





Wat heb je nodig:

--honing
--2 grote geitenkaasjes omhuld met spek
(als je het gezonder wilt houden gebruik dan gepaneerde geitenkaasjes)


--Mix salade hoe meer kleuren hoe beter!
--1 halve rode ajuin (deze zijn zoeter)
--1 rode appel
--pijnboom pitten en walnoten
--1 halve citroen
--olijf olie
--Rucola
--croutons (ik verkies bruine waldkorn broodjes)
--Peper en zout

Bereiding:

Als je voor broodjes gaat vergeet ze niet eerst te snijden en in een mandje op tafel te zetten.

Was eerst je sla, en zet ze dan in een plastic bowl in de frigo (zodat ze lekker fris blijft)
Neem nu een appel en snijd ze in 4, eerst verwijder je het klokkenhuis en dan begin je ze te schillen.
Snijd nu kleine stukjes van ongeveer 1cm niet te dik!
Neem een pan en warm ze op. (geen vetstof gebruiken!)
Doe nu de appel stukjes in de pan en neem 2 eetlepels honing vloeibaar of vaste (ik verkies vaste).
Laat ze goudbruin bakken in honing die nu goed gesmolten is.

Neem ondertussen je halve rode ajuin en hak ze heel fijn.
Zie dat je nu alles bij de hand hebt want moet snel gaan!
Je kaasje moet warm zijn maar je sla moet fris blijven!

Hoe doe je dat?
Haal de appel stukjes uit de pan en leg ze in de koelkast.

Neem nu dezelfde pan laat honing die eraan plakt staan en verhit de pan leeg op hoogste stand!
neem nu je sla kom doe er een halve citroen sap erbij(je kan ook als je niet graag citroen hebt balsamico azijn nemen die wat zoeter is), 2 soeplepels olijfolie peper en zout.

meng de sla goed, altijd proeven!! is het goed van zout en pepper?
Verdeel je sla nu mooi op 2 grote borden.

Nu moet je snel zijn leg de 2 geitenkaasjes op de hete pan 1min ieder kant goed bruin laten worden dat de spek geroosterd word(zo smelt het vet ook weg)

Leg op de sla de pijnboom pitten,walnoten stukjes (niet te veel) en appel stukjes!
zodra je geiten kaasjes goed goudbruin zijn leg ze erbovenop met paar druppels honing en paar blaadjes rucola.

Bij deze slaatje kan je best een hele koude roze wijntje drinken liefst niet te zoet.

En voila!
Je hebt een heerlijke voedzame sla die ook niet slecht is voor de lijn!

TIP ( je kan deze sla ook gebruiken als voorgerecht dan koop je kleine geiten kaasjes ipv grote ;) )

en nog een TIP: je kan op tijd eens afwisselen als je zoals mij een tijdje op slaatjes moet leven zie dat je calorieen inname verschilt van dag tot dag eens 800 dan 200 dan 1000 zo blijft je metabolisme goed gaan.

Je kan de geiten kaasjes verangen door:

.Garnaaltjes
.Blikje tonijn in eigen vocht (geen olie)
.Koude zalm (liefst gestoomd vooraf)
.Gegrilde kip filet
.rosbief

voor de mannen doe er bij je sla ook koude pasta of rijst ;)


Geniet ervan!

Nella

Geen opmerkingen: